Minőségirányítás, minőségmenedzsment
Nincs cégének saját minőségirányítási rendszere? Került már versenyhátrányba emiatt? Szeretne egy olyan megoldást, ami nem kerül milliókba és még csak felesleges dokumentációkat sem kell vezetnie?
Kérje tájékoztatásunkat, hogyan vezethet be - minimális költséggel - cégénél saját TQM-et!
A teljes körű minőségmenedzsment (TQM) napjaink egyik legmodernebb minőség menedzselési rendszere. A TQM alapvetően olyan szervezeti folyamat egy adott cégen belül, melynek célja, hogy a szervezet minden tevékenységének folyamatos javításával, minden dolgozó minőség iránti elkötelezettségével a vevő teljes mértékű elégedettségét érje el.
A TQM alapelvei
Minőségi elvek:
- A folyamatok állandó javítása, folyamatos minőségfejlesztés
- A dolgozók teljes elkötelezettsége a minőség iránt
- A vevő teljes megelégedettségének elérése, vevő központúság
Kiegészítő elemek:
- A vezetőség aktív résztvétele a minőségirányításban
- Minőségfejlesztési rendszer kialakítása, folyamatirányítás
- Támogató struktúrák kialakítása, hatáskörök átruházása
- A hibák el nem fogadása –nullhiba
- Jutalmazási és elismerési rendszer kialakítása
- Az oktatás és képzés
- Belső információs- kommunikációs lánc fejlesztése
- Külső kommunikáció a vevők felé
- Beszállítókkal való partnerkapcsolat
- Vevői elégedettség mérés (A, B, C, D)
A TQM előnye az ISO-val szemben
A TQM az ISO9000-el szemben egy olyan minőségmenedzsment rendszer, ahol az adott céget nem egy külső, sokszor hozzánemértő cég auditálja. A TQM lényegi eleme, hogy az ebben a rendszerben dolgozó cégeket maguk a vevők minősítik.
A TQM-ben a szervezeti cél nem a minőség biztosítása, állandósága, hanem annak folyamatos fejlesztése.
Saját TQM...
Komplex Integrált Kis- és Nagyvállalati Informatikai Menedzselési Rendszer általános feltételek (letölthető)
Irodalom
Arthur R. Tenner: Teljes körű minőségmenedzsment (TQM)
Kadocsa László: TQM, a teljeskörű minőségirányítás 1,2